Ibland blir man medveten om hur fort tiden går. Helt naturligt kommer tankar av den sorten som handlar om det företag som varit en livsgärning för min far, Lennart Jakobsson, men som också i hög grad präglat hela min uppväxt. Så är det med familjeföretag, man lever och växer tillsammans med företaget. När ett antal år har gått händer det att man ser tillbaka och blir påmind om hur mycket som faktiskt har hänt. Naturligtvis är vi stolta över att snart fira 60 år, men det mesta av vårt arbete idag, fokuserar ändå på framtiden.
När det handlar om vårt läge idag, och vår satsning på ständig utveckling, vill jag ändå knyta an till traditionen och säga att allt är nytt men det mesta är som det alltid varit. Med det menar jag att grunden för vår verksamhet naturligtvis handlar om att ha kunder som tycker att vi sköter vårt arbete. Detta är det viktigaste av allt, sedan kan produkter och trender komma och passera. En positiv serviceanda och en allmän atmosfär av hjälpsamhet är naturligtvis avgörande. På ett familjeföretag som Bageriprodukter AB arbetar alla med kundservice, här tvekar ingen att lyfta luren om det kommer många samtal. Det uppskattas av våra kunder - och ger oss på Bageriprodukter en extra kick i vardagen.
Bageriprodukter AB står idag som en stark aktör på marknaden. Vi levererar förstklassiga varor till duktiga yrkesmän och yrkeskvinnor, på en expanderande marknad. Vi saknar inte konkurrenter, långt ifrån, men det är vi närmast glada över. På så vis har vi en ständig drivkraft, att försöka vara en smula bättre på det vi gör. Visst är det glädjande att då och då se tecken på att vi faktiskt lyckas i våra ambitioner. När våra kunder säger att vi på det hela taget har en suverän service, eller när någon i något speciellt fall tackar oss för att vi gjort en snabbleverans och räddat situationen i ett knepigt läge, ja då känns det lätt att kämpa vidare. Vi på Bageriprodukter vet att fortsättningen av 2000-talet kommer att bjuda på många spännande utmaningar i denna dynamiska bransch. En sak vet vi säkert om framtiden, och det är att vi på Bageriprodukter kommer att arbeta lika hårt som någonsin för att leda utvecklingen och göra oss förtjänta av våra kunders uppskattning.